It a Raaaceee(lite äckelvarning, pregge snack)

Japp, den lilla förberedder sig definitivt för utgång!
Igår fick jag som vanligt sammandragningar, men även ont i ryggen på ett ställe..Skitskum känsla men det var inte nån förvärk, för det stack mest till då och då.
Sen kände jag att jag borde gå på toa, lite så där "oj jag får menskänsla"

Herr slempropp hade släppt på allvar, och håller fortfarande på mellan varven..:) Rejält kan jag säga. Trodde först att det var vattnet som höll på att gå, men sen insåg jag att det nog snarare var delar av den berömda slemmisen, och det fick jag bekräftat sen.. Urrk, haha:)

Var hemma hos mina svärföräldrar(händer alltid grejjer där tycker jag) och vi åkte hem och kollade så allt var redo, för snart kommer hon. Dock fick jag sova inatt...(sov som en stock!) så det är inte riktigt dax än..men på väg..Känner det i kroppen och i själen...och händelsen igår bekräftade att det nog inte är så lång tid kvar..
Och magen har sjunkit, REJÄLT!! Mina bröst ser normala ut, allså dom har lixom plats, och lungorna och brösten trycks inte upp under hakan längre, ser helkul ut, riktig kula nertill, ser normal ut upptill (okej, nåågra storlekar större boobs men annars)

Nu är jag nervös. Nervös för att bli mamma! Förlossningen är inte så farligt skrämmande längre, det är tiden efter! Men jag tror det kommer bli bra, men nervösa är både jag och Robin!

Mobilen, videokameran och väskan är laddad...
Nu är det tävling om vilket som blir klart först, kök eller bebis...ITS A RAACE som Mr bean(Roan atkinson, heter han så, haha) säger i "Ratrace";)

Sen har det hänt saker som är både bra och dåliga. Just nu är det mest bra att du är där du är. Jag hoppas bara det kan hjälpa dig komma rätt igen. Jag älskar dig och vet att allt kommer vända. Du är på så god väg! Du är medveten och du tar konsekvenserna av vad som skett.. Vi här hemma tycker att du varit så duktig och stark hela vägen!! Och du är det fortfarande, men du behöver bara lite extra stöd just nu! Love U!

Kommentarer
Postat av: Carro

Du får det lite att vattnas i ögonen ska du veta...det är så otroligt skönt att veta att man inte är ensam! Och du fick mig att komma ihåg att om jag skulle hamna där...finns det hjälp att få...man kan komma ur det! Tack för du påminde mig...skönt att man inte är ensam!

Kram

2010-04-08 @ 09:46:03
URL: http://carro1983.blogg.se/
Postat av: Carro

Men...så babblar jag på om mig själv när du nästan ligger och föder!Spännande och nervöst på samma gång kan jag tänka mig :) Det kommer bli bra tror jag ! :)

2010-04-08 @ 09:55:37
URL: http://carro1983.blogg.se/
Postat av: Carro

Ja kan man verkligen gå ända tillbaks där man var? Jag vet mkt mer nu än jag gjorde då..nu var det inte så länge sen i maj 07 käkade jag medicin i nästan ett år. Så bättrings vägen har gått fort! Hänt mkt på kort tid. Men nu fick du mig att inse liksom att det är inte kört det behöver inte hända mig. Måste inse att jag klarar av det OM det skulle hända! Man glömmer ibland hur stark man är...

2010-04-08 @ 14:12:03
URL: http://carro1983.blogg.se/
Postat av: Jane

åh spännande! jag märkte aldrig när min slemmis gick hahah! Lycka till med förlossningen och allt! Kommer säkert gå fint, man får ta det som det kommer! finns inget annat att göra ju!=)

2010-04-09 @ 10:27:47
URL: http://gumpen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0