Inte hänt mer

än att jag har molvärk, ryggen spänner och magen drar ihop sig så man ser lillans lårben och små fossingar rätt tydligt, så söta fötter,man kan ta runt den ena iaf:) men aj som dom kan sparka mamma när magen blir lite trång!
Nu känns förlossningen bara spännande, och jag längtar tills den sätter fart..För det är en prövning, en utmaning och sen får vi träffa Henne, hon som ligger där inne och tycker att det är lite trångt just nu. Den lilla som blivit sur när mamma lagt böcker på hennes "hus" och gett en välriktad spark mot boken..Den lilla som hickat så mammas mage hoppat, efter varje gång mamma ätit..
Kan inte förstå att där är en FÄRDIG bebis, en liten människa där inne..Hur får hon plats??:)
Jag är mer nervös för tiden efter nu..Ansvaret, att man ska göra något fel, att hon inte kommer känna sig tillräcklig älskad eller trygg..Det är mer skrämmande än förlossningen just nu..
Men mest av allt ser jag ju fram emot henne, såklart. Tror det kommer naturligt, och annars finns det folk att fråga och hjälp att få. Jag vet iaf att både Robin och jag har mycket kärlek att ge,vi älskar varandra och det är väl inte en fy skam att börja livet på det viset?

Kommentarer
Postat av: Carro

Lite rampfeber kanske?? Inte så konstigt...om ni älskar henne är hon älskad och trygg...det kommer bli skitbra! Snart har du inte tid att tänka på det mer...bara göra,vara någons mamma!



Mycket häftigt!

2010-04-11 @ 22:46:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0