Ansvarskänsla?

Ja, det går långt innan jag blir irriterad eller arg på människor. Jag försöker alltid tänka mig in i deras situation, och dum som jag är litar jag på att folk är ärliga i det dom säger. Att man aldrig lär sig!?
Man ska inte utgå från att folk har samma värderingar och visar samma respekt som man själv gör.

Det som gör mig etra arg är när det gäller mina djur, speciellt min häst, som ju är rätt viktig i mitt liv.

Jag skaffade ju medryttare för att han skulle få motion, jag skulle få avslösning och inte behöva stå med stallarbete(som är rätt tungt när man är höggravid).
Jag gav chanser, fast jag märkte att dte inte riktigt funkade fullt ut, för jag trodde på snacket, att det bara var mkt nu. Vilket det kan vara i perioder, och jag är inte den som inte ger folk chanser.
Dumt.
För nu sitter man själv med skägget i brevlådan.

Kontraktet uppsagt. Fine. Det kan jag väl köpa, var ju inte så oväntat, och i ärlighetens namn var jag inte nöjd direkt. Varför har man medryttarhäst när man inte rider? Tusen ursäkter varför. Min häst är snäll och trevlig och förtjänar en som VILL rida och GÖR det, inte baar snackar.

Men det som gör mig JÄVLIGT arg, är att människan säger att hon ska fullfölja kontraktet, som hon skrivit under.

Men sen kommer hon en dag innan sina dagar och kommer på ursäkter, för ja, tyvärr tror jag inte på det hon säger längre. Har varit lite för mycket anledningar helt enkelt. Trist att man misstror folk, när det kanske är sanning..

Så nu följs inte kontraktet, för hon kan ju inte ta några dagar alls! Och igår när jag var i stallet såg jag att hon tagit med sig sina grejjer hem. Så det var väl planerat att skita i det redan förra veckan...Så dålig stil!

Detta är anledningen till att jag INTE vill ha medryttare. Folk är oseriösa, och min häst och jag förtjänar bättre än så. Jag tycker att jag är rätt schysst och ger folk frihet, men också att jag är där om dom undrar något eller vill ha tips om min häst..Men det verkar inte spela nån roll..

Jag hade aldrig kunnat sätta nån i sticket så, saker kan ändras, men man fullföljer väl ändå avtal??

Japp, strunt samma, nu har jag fått det ur mig iaf! Tur man har fina människor som ställer upp så gott dom kan nu för mig och Stanley!:) Tack, ni är äkta och omtänksamma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0