Lugn helg med ponnybus

Varit en lugn helg, träffat familjen en del vilket har varit myspys. Även fått min fina volvo nu:) Rensat lite i vår trädgård oxå:)

Idag har varit en hästig dag. jag var iväg o provred en eventuellt framtida medryttarpålla. Vilken busa hon var, jag höll på att flyga av ordentligt en gång, när hon utan förvarning gjorde en backut/halvbock spark så jag flög ur sadeln rätt på halsen! Som tur var slutade hon där så jag klarade mig från att trilla av! Men det var med nöd och näppe minsann. Annars hade hon lite trix som att rusa framåt, studsa, halvbock och spralla med hela kroppen när det blev för tråkigt;) Men där mellan, när man jobbade henne var hon kanon trevlig:D Riktigt framåt, lyhörd, mjuk i sidorna och trevlig i munnen.
Så nu ska jag bara fundera lite, tänka igenom och smälta och bestämma mej. Man kommer ha en del att göra med henne, o uteritterna blir intressanta, men kul med en dam med lite vilja, och dessutom Fjording*älska*

Sen var jag och jannike(som stått och frusit under tiden jag red fjortoken) i hennes stall o jag fick testa loffsan. Gick väl så där, loffsan är väldigt speciell o jag är väääldigt ringrostig, och hade dessutom blivit lite trött i kroppen efter att ha ridit busdamen, men det var kul o testa loffs. Hon är en mkt trevlig häst att se på när jannike rider henne, och när damen är på rätt humör, men puuh, mkt häst att rida! :)

Sen stack jag hem till pappa och betalade lite på bilen o snacka lite..o nu sitter man här med Ångest över att helgen är slut, igen. Skulle verkligen verkligen behöva lite ledighet nu..tur påsken snart är här..Längtar!

Bjuder på lite bilder som snälle jannike tog på mej och fjordisen:
Natti!


Kommentarer
Postat av: vera

Hello:0)



1) Hur du ser på dig själv..

Ditt svar: Häst. Vacker. Vild. Vän



2) Hur andra ser på dig..

Ditt svar: Hund. Lydig.Trofast.Hårig



3) Hur det egentligen ligger till..

Ditt svar: Råtta. Social.Nyfiken. Revirfast.



4) Hur löser du problem?

Ditt svar: Försöker med kroppspråket få monstert att bli lugnt och sansad, sen kommer jag på nåt ala macgyver och går där ifrån, lugnt o sansat ( Haha,Ok Josse då vet vi det :0)



5) Hur ser du på sex?

Ditt svar: Svart (Hahahaha)



6) Hur ser du på förhållande?

Ditt svar: Frid



Kram på dig!

2009-03-06 @ 09:02:06
URL: http:// avkb.blogg.se.se
Postat av: vera

Förresten kommer du på tjejmiddagen den 13:onde?

2009-03-06 @ 09:03:22
URL: http:// avkb.blogg.se.se
Postat av: vera

Har du inte fått mitt medelande på fejjan??



Hej svejs :0)



Ja, nu fyller jag snart år och det tänkte jag fira

med mina kära vänner:0)

Kom hem till mig på tjejmiddag fredagen den 13 mars kl 18.30..

(vilken tur dag va?? Haha)

Bjuder på lite ostbricka, dippa och grönsaker.

Ta med er egen sprit, glatt humör och sångrösten..

För här ska det sjungas singstar!! (För er som vill så klart)

Utgång för den som vill..



Hör av er snarast och säg om ni dyker upp



Ha det bäst



Jätte Kram!

2009-03-07 @ 03:14:27
URL: http:// avkb.blogg.se.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0