Tung dag

imorgon..
Då ska jag upp till stallet kl 0730 för att gosa fixa och dona, in med pålle i transport..

Japp, imorrn ska smolle åka tillbax till sin ägare...

Tung dag idag, känns inte alls kul, men jag vet att jag måste. Tog en liten promenad eftersom det var becksvart ute och jag är sjuk som en hund fortfarande...Tog en promenad bort till ängen där han fick beta lite fruset gräs, och jag fick gråta lite i fred..

Borstade ordentligt o finslipa lite på man och svans...

I onsdags var jannike ute och fotade oss en sista gång*tack hjärtat* och plåga oss lite. men det var behövligt, för både Smolle och mej! Jag är ringrostig o smolle knäpper gärna av i nacken och bara pinnar på..

 

så hon gav mig tips på hur jag skulle få honom att vänta, och inte ha honom något alls i handen knappt, för då litar han på det o bara kröker på nacken..
Vi kämpade:


och ibland blev det liite väl jobbigt så då fick man ta lite mongoskutt tyckte smolle:


Men emellanåt kom bakdelen med iaf, även om han inte riktigt sträckte ut halsen, så försökte han iaf:


Styrkan e ju inte riktigt där, så det var helt ok för tillfället, ibland hamnar man på bogarna:



Men ibland kom både takt o lite mer bak kärra minsann..Nära någon form av bärighet;)


Kände mig nöjd iaf, har ju inte varit igång o jag kan räkna gångerna jag ridit denna häst..

Kommer sakna dej smolle!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0