Snöö o startkablar

Idag har jag jobbat hela förmiddagen själv, Johan skulle ut o lämna maskiner. Fick veta på morgonen, att jag skulle vara helt sj, alla skulle ut..Blev ju inte förvånad, men det var lugnt på morgonen, eller ja, lugnt o lugnt men jag kunde handskas med det själv. Skönt det! men har lärt mig o tänka annorlunda efter smällen jag fick, gör mkt.

Snöar gör det och har gjort det senaste dagarna. Imorse var jag putt över ,att om det nu ska snöa, så kan det fan snöa ordentligt, så man kan bli insnöad, och inte kunna komma utanför huset. Så mysigt det hade varit! Tända ljus o bara mysa en hel dag, o inte komma nånstans. SKÖNT! Vaddå jag behöver semester;)

Iadg startade vi upp min bil som varit död i flera veckor. Glömde ne liten lampa i bilen så den dog, inte bästa batteriet då lampan jag glömde var en liiiten dörrlampa inne i bilen...men det räckte för att bilen skulle säjja wr...ööööhhh..ö ö ö..*död* nästa dag.
Men nu startade vi upp den. Anledingen är inte att jag saknat att köra den rätt fula, två år äldre än mej, gnälliga , opålitliga  och krävande bil, utan att imorgon ska Robin iväg till Bävern o hjälpa honom med lägenheten. Då tänkte jag äta pizza o vara onyttig, när jag är själv. Och jag måste därför kunna köra och handla:o)

Jag körde iaf en runda efter vi startat upp den, för att ladda upp batteriet på bilaskrället. och den gick bättre än aldrig förr...haha, den kanske också behövde lite semester;)
Körde ut till pappa o lämnade startkablarna, och snacka litta skit:)

Sen körde jag hem, kollade på min serie, "unga mödrar", sen har jag badat o myser i soffan nu.

Egentligen skulle Lina o Camilla komma hit på fika, men dom struntade visst i det..grrr..;) Nä, men det blev lite dubbelbokat, men jag träffar båda girlsen på Lördag:) Ska bli så kul=)

Robin vill raka skallen, neeeeeeeeeeeeeej säjjeer jag, vill ha en kalufs att rufsa i..dumma gris!;)

Saknar ridningen en del nu..igen, tog ju lång tid..NOt..suuuck..tror jag får hoppa upp på en hästrygg snart..har faktiskt abstinens..inte bättre av att Helena kommer in på jobb o vi snackar häst (en av våra kunder som har egen gård o fullblod, skit trevlig tjej, blir mkt häst snack)

Min Stanley saknar jag riktigt mkt nu:(  Hatar att jag behövde sälja honom..Körde förbi stället där jag hade honom, det bästa stallet jag stått i, och på grässtigen där vi tog vår första galopp på raksträcka ( o det gick uundan) travade idag en pålle..stack lite i hjärtat ska jag erkänna..

Här rider vi inte långt från där vi bor nu..vackra Svedala:)
None

Nä, nu vill Robin ha datorn.

Puss haaj!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Förlåt än en gång att vi inte kom!!!

Skyll på Camilla.. haha

Det va hennes fel faktiskt! hehe

Men vi kommer snart o hälsar på er:)

Ses på Lördag Snäckan:)

Poss

2009-02-19 @ 22:14:31
Postat av: jannike

hållå....jag har en hästrygg du ska få hoppa upp på, har kommit på hur jag ska förklara sättet hon ska ridas på nu så det kommer inte bli några problem, sen har vi ett stort fält med snö som behöver galopperas på ;) Hör av dig!

2009-02-20 @ 00:09:02
URL: http://jannikejd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0