Mysig Helg

Fredagen var lugn, stängde ju så man var hemma sent, så det blidde inget ut o gå, dessutom var jag jäkligt trött efter veckans konstiga situation, som för övrigt det inte sagt ett skit om efter..dö skumt.. Första gången jag haft oflyt på en Fredag den 13 föressten, trillade i vår trappa o skrapa upp knäet på morgonen..arg var jag:P

Vet inte alls hur det blir annars med den konstiga situationen, men hur som helst tycker jag att man ska ha rätt att visa när man tycker att saker o ting gått överstyr, man måste få säjja sin åsikt utan att personen man pratar med börjar skrika o gorma.Specielt när det är den personen som ska vara den som ska styra.. Ingen normal reaktion i min värld iaf..men men alla är vi olika.

IGår var det alla hjärtans dag:) Vi började dagen med att Robin plockade fram en alla hjärtans dag frukost:) Sen bestämde vi oss för att vi skulle ut o gå, men jag ville städa o göra fint innan vi gav oss iväg, så skönt o komma hem till ett rent fint hus! Och precis när jag var klar( körde igenom hela huset, toa osv) så kom Mattias, jenny, lille julius, Jennys mamma och syster och våldgästade oss:o) Tur jag hade städat, ahhaa, intuition om nåt va? Jätemysigt var det iaf, myste med lille Julius och snackade lite skit med resten. Sen stack dom iväg, och vi tog på oss för att sticka vi med.

Sen gick vi ut i bokskogen, är så skönt:) Gick 3, 2 km rundan, den gula då:) Det är så skönt o gå, man pratar igenom saker, viktiga o mindre viktiga saker, framtiden, planer och annat. Och dessutom rör man på sig, överhärligt:)
Skogen var otroligt vacker , snön låg så vit och fin och det var sol. Ljuset gör en så pigg. Otroligt vacker men också satans hal! jag satte mig på arslet i en backe, då räckte Robin direkt fram sin hand och hjälpte mig upp, sen höll han koll på mig på dom halaset ställena, Fina Älskling. Det är romantik det:)

Sen stack vi hem till Robins föräldrar. Egentligen bara för en liten stund, men vi fastnade där, som vanligt, blir ju lätt så:).Vi stannade iaf hela kvällen.Och hade så trevligt! Fick öl o grogg så jag blev lagom fjantig..haha.
Vi satt o kollade familjefilmer på Robin o hans syskon när dom var små. Allså fy fasen vad personligehten är den samma nu som när man var liten! På Robin syns det extra mkt, han har exakt samma sätt som när han var liten. En liten pajas även då:) Söt som fan!! Bådar gott för framtiden när vi ska ha barn;)

Robin bantar nu o jag är så stolt!! han har inte ätit godis eller druckit läsk på två veckor nu, o det är strongt! jag hade nog inte klarat det..Duktig är han min påg!!

Idag har vi varit iväg o handlat, o jag har gjort rent till råttetottorna o dom har fått motionera en bra stund.! Nu ska jag bara duscha o sen ska jag lägga mig o bara slappa i soffan o kolla på The notebook. Inte sett den o den ska varara bra som tusan, vi får se:) Lite ångest idag, är inte så road av att gå till jobb efter allt som hänt där, men dte är en normal reaktion. Vem vill jobba o anstränga sig när man får massa konstiga anklagerlser i skallen lixom? Ajja det reder sig nog, jag är starkare än att brytas ner av en sån skitgrejj=)

Ha en bra dag mina utvalda!
Puss



Nä nu ska jag


Kommentarer
Postat av: jannike

the notebook är så hjärtskärande bra, man störtbölar!

2009-02-15 @ 21:58:46
URL: http://jannikejd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0