Jag har en diagnos

Ja, jag har verkligen det. Jag snöar in TOTALT på något jag vill. Då är det nästan bara DET som tar upp all min tankeverksamhet och energi.

Ibland är det kärleken.
Då blir jag helt inställd på att få förhållandet så bra som möjligt. Jag anstränger mig som en gaaalning för att vara tillags.Fast jag inte altid behöver vara det, men jag blir som besatt. Detta slutar ofta i att jag blir totalt olycklig, eftersom jag blir otroligt rädd för att förlora, eftersom det är allt som finns för mina ögon just då och svartsjukan blommar upp..För att sedan bli förnuftig och lycklig igen när jag inser att jag duger som jag är, och vi har det jäkligt bra ändå..

Ibland är det hästarna
Då blir jag helt inställd på att jag vill ha en häst. Vilket jag vill hela tiden. Men när jag är i detta stadie kan jag inte vänta. Jag kan inte inse att jag måste fixa mkt innan jag kan skaffa häst igen. Jag blir besatt av annonser. Sitter och hittar den ena perfekta hästen efter den andra. Grämer mig att jag inte har pengar. Detta slutar ofta i att jag gråter som en galning för att jag inte kan göra det jag vill just nu...Frustrationen över att känna mig låst får mig att bli helt deprimerad..För att sedan sakta avta..och läggas bak nånstans för att plockas fram senare igen..

Nu är det hund
Nu är jag helt inställd på att skaffa en liten valp. Som jag kan träna med. Som jag kan lägga ner min själ i. Jag kollar annonser, kollar upp kommande kullar, kollar raser och lär mig allt om för och nackdelar om rasen.Detta slutar ofta som i att jag grämer mig för att jag inte ar möjligheten eller pengarna just nu. Jag blir otroligt frustrerad för att jag känner mig låst, att jag inte har nån hobby...Jag blir helt enkelt på sjutk dåligt humör...

Där e jag nu. Jag behöver något som är mitt..Som hästarna alltid varit..mitt..Min tid, mitt liv...

men det är på nåt plan sjukligt..på riktigt..

Jag fattas nåt, sen hade allt kännts komplett..alla andra bitar finns där..
Hatar att vänta..

Sjuk är man oxå, och då sitter man ännu mer och besattar sig här..Nää, måste tillbax till jobb imorrn,detta är inte bra..

Blärk..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0