Trivs så bra!

Allså, det känns så rätt att bo här! Jag har tyvärr råkat på en dunderförkylning o legat pall nästan hela veckan. Därmed har jag suttit mkt själv i huset. Var först lite orolig, för nya ställen o vara själv brukar göra så mina hjärnspöken vaknar och får mig att inbilla mig det ena sen det andra tills jag verkligen tror att det finns spöken,demoner och kallblodiga mördare bakom varje hörn..

Men inte Här..

Jag känner ett sånt Lugn här. Känns..så rätt..Känns som detta kommer jag kunna känna som Hemma. På riktigt..och det var längesen nåt var hemma. Flackat rundor de senaste 6-7 åren om inte mer, inte riktigt haft en fast punkt, varit på väg, varit stressad, inte trivts med varken mig själv eller hemmet.


Nu kanske, nu...

Vi städade det sista i lägenheten igår, och även om det var lite sorligt att den delen av vårt liv nu är över, vår första lägenhet, så var dte en sån lättnad att lämna Trelleborg. Nä, där har jag aldrig trivts...och nu kan jag verkligen säjja, med erfarenhet i bagaget:

TRelleHULA inavlade ställe, aldrig mer!
Idag skrivs papperna och ett nytt par ska flytta in i gamla lyan.Skönt!

Som Robin sa igår när vi körde in på uppfarten: "NU är detta vårt"

Så bra sagt, för även om det varit vårt en vecka, så har vi ändå haft lägeenheten hängande över oss oxå. men nu har vi bara Huset. Nu är det Vårt!

Värsta med denna veckan är att jag inte orkat göra nåt här hemma eftersom jag flåsat som fan så fort jag bara rest mig..puuh..Så nu när jag börjar bli bättre ska jag försöka få ordning här, vill göra huset rättvisa o ta bort alla gamla kartonger och ställa fint, så vi kan ta in en gran sen:)

Smolle blev vet.bes igår. Han har tappat en del hull senaste tiden, höet är ju skit och dessutom är han nog inte lycklig av att gå själv. Vet tyckte dock inte det var alarmerande hans vikt, men han borde inte tappa mer. jag har ändå gett lucern och ökat höet, men nu ökade jag det ännu mer o han får ha mer lucern helt enkelt.

hn var fin förövrigt, markerade ytterst lite på det skadade benet, men vet sa det att detta var inte konstigt eftersom han fortfarande har svullnad. Det skulle försvinna med tiden trodde han, och det var så pass lite så det var inget konstigt under omständigheterna. Skönt ändå.

Det jag mest oroar mig för är hans vikt..har aldrig låtit mina hästar tappa så, dom har alltid varit runda o goa, och han ska vara lättfödd dessutom. Men han mår väl inte bra, och jag känner bara att jag är en såå kass fodervärd.  NU nästan längtar jag tills han får åka så han kan få det bra. sen ska jag nog hålla mig från hästarna, känns så nu. Varit totlat misslyckande med så många nu, och jag är nog inte så duktig som jag trott..Känns skittrist, men det tar för mkt energi just nu

Och som det känns kommer man inte ha råd o tid med häst ju äldre man blir, så jag får nog försöka släppa det. Kanske bäst för hästarna oxå! Har blivit så som jag hatar, två travare som jag inte behållt, fy fan. *usel*

Näpp, nu ska jag försöka få tag i Robin o se om kattena hade fått frukost eller ej imorse, som är nämligen suveräna på att bullshitta en

JUlfest imorrn på jobb! >Längtar efter julmat o sprit, men undrar hur mkt jag kommer orka, hostar som fan o är allmänt död, men kul ska jag ha iaf=)
Ps: Det är så vackert med snö på Svedala slätterna utanför mitt fönster:)

Kram

Kommentarer
Postat av: jannike

DU är ingen dålig hästägare, någon med så mycket otur som dig har jag aldrig träffat, det är bara det som det hänger på, hästar ska och kommer du hålla på med vare sig du vill eller ej! Därmed basta ;)

2008-12-12 @ 16:24:14
URL: http://jannikejd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0