operation få upp i vikt

köpt lucernpellets till Smolle nu, så här ska det fodras.

Dom andra i stallet har oxå tappat, A hade fått analysen på höet o tydligen var dte inget bra. ska be att få se den oxå.
Nu ska han få rejält med pellets, grund för vitaminernas skull, dock bara lite för han inte går särskilt mkt, betfor som vanligt och lucernhack. Olja är nog oxå en bra ide. Lagt på extra täcke oxå så han ska hålla sig varm o ta åt sig näringen bättre.
Trött på det stallet oxå, folket är bra men kunskapen och rutinerna är lika med noll..hade bytat om jag skulle haft kvar smolle iaf.
men iaf, maaat ska han få i mängder, o sånt som inte kan skada för han går ju inte så mkt,.Dessutom ska han få detta tre gånger om dagen inte bara två..och 4 kg hö vart mål..Hoppas hoppas han tar isg nu!

Mår piss över detta, o mår piss av förkylningen. Vill bara fixa i huset o ha mej, men har ingen ork, ingen energi.

Nu ska jag snart kvällsfodra, sen är det morgonfodring imorrn, o fest på kvällen. Ska bli kul men jag e såååhees o hosttig..ajja blir nog bra=)
Längar efter min Robin, han kan få mig på bra humör=)


Kommentarer
Postat av: jannike

kvarnbys lucernpellets är de som är billigast med mest lucern, 130g smrp och 8mj tror jag, finns på jordholmen, de lär fortfarande sälja den billigast också...lycka till! =)

2008-12-13 @ 13:04:00
URL: http://jannikejd.blogg.se/
Postat av: jannike

hehe filma oss får du väldigt gärna göra nu när jag förhoppningsvis kommer någonstans...vi får boka en dejt

2008-12-13 @ 13:05:20
URL: http://jannikejd.blogg.se/
Postat av: Henrik Olsson

Hejsan vännen! Hoppas att allt är bra med dig! Själv är det helt ok här - flyttade in i mitt lilla hus i skogen i helgen, så nu är det fritt fram för vovvarna att springa benen av sig :) Hoppas att vi får tillfälle att träffas snart igen någon gång.



Sköt om dig!



God jul och gott nytt år!



/Henrik

2008-12-16 @ 21:08:41
URL: http://dagboken.henrikolsson.eu
Postat av: Henrik Olsson

Hejsan! Hoppas att allt är bra med dig! Själv så mår jag finfint just nu - flyttade in i mitt lilla hus i skogen denna helgen så nu kan äntligen mina små söta springa benen av sig obehindrat!



Hoppas att vi får möjlighet att ses någon mer gång snart så att vi kan ta lite bilder igen!



Sköt om dig! God jul och gott nytt år!



/Henrik

2008-12-16 @ 21:11:06
URL: http://dagboken.henrikolsson.eu
Postat av: Henrik Olsson

God jul och gott nytt år!

2008-12-24 @ 11:20:00
URL: http://dagboken.henrikolsson.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0