Vilken vecka!

Idag är jag lagom trött i skallen, fast jag kunde sova EN HEL natt i natt!=) Det är inte vanligt kan jag säga, brukar vakna minst två gånger, o ligga och vrida mig. men inatt vaknade jag inte, vaknade bara klockan halv sju, och det är ju helt okej, när man ska upp vid kvart över!=)

Har jobbat på dagiset hela veckan. Har varit jättekul, men puuh så trött man är efter åtta timmar. Ungarna är sååå härliga, men det är verkligen fullt ös medvetslös hela tiden! Det var mycket roligare, mysigare och lättare än jag hade trott!

Jag trodde inte att jag skulle kunna byta bajsblöjor utan att spy eller iaf må riktigt illa--var hur enkelt som helst och inte så äckligt som jag trodde! Det är precis som om instinkten tar över, det är små söta ungar som inte kan själv!sen behöver man  ju inte andas in genom näsan..;)

Jag trodde inte jag skulle orka med snoriga näsor, kråkor och kladdandande vid maten- snoriga näsor finns det gott om nu på hösten, kråkor, ja va fan, finns papper! Kladdande vid maten, finns papper och ibland behöver dom baar lite hjälp. Dom är faktiskt väldigt duktiga!

En sak som är jäkligt rolig, är att jag fått beröm för hur duktig jag är med barnen, att jag hälsar på dom på morgonen, (något jag tycker är en självklarhet)att jag klarade av att byta blöjor direkt, och roligast av allt, en liten kille som är så orolig och inte gillar nytt folk, har fått förtroende för mig, och ögonen lyser när jag pratar med honom:) han som inte riktigt velat lita på nån av dom "vanliga fröknarna", känns gött!=)

Jag som trodde jag var dålig med barn, så skönt och få reda på motsatsen. Idag läset jag sagor för dom små, så söta dom är när man frågar dom  om olika saker, som händer i boken. Ögonen lyser och dom är heelt fokuserade på vad jag ska fråga nästa gång, och vill vara först med att svara!

Jag trodde även att jag inte skulle veta när man skulle säga till dom, eller om jag har pondus nog- dom lyssnar bra på mig, och det gäller bara att väga upp beröm och tillsägelser på ett bra sätt, så dom vet att man menar allvar!


Nu har jag inget än så länge nästa vecka, men jag jhopppas dom ringer in mig ändå=) Detta var skojj, jobba med barn, människor!!! Och slippa städa skit efter andra, detta ger mig såå mkt mer!

Snart ska vi flyttaaa:)))))Så pirrigt!!men otroligt skönt.

Jag är så jävla duktig som har tagit tag i mitt liv nu på hösten när allt är svårt. Jag kämpar, och jag lyckas fantamej! jag ska ha creeeed för det! Duktiga Josse*klappar mig själv på skallen*

Snart ska jag på halloween/50 års / nått mer/ röriga människor bestäm er nu/ fest ;) Ska bli såå skojj=)))Ska bara komma på nått riktigt bra att klä ut mig till...hmmm

Nu ska jag vila lite, sen ska vi ut på byggmax o köpa färg och tillbehör=)

Pusspuss=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0