Idag är en Ny dag

och även ett nytt jobb väntar runt knuten. Jag är rätt så nervös, har inte sovit så mycket nu på de tidiga morgontimmarna, magen kör runt som jag vet inte vad, och mellanåt är illamående lite tryckande..

Men det är även spännande, detta är ju något jag aldrig trodde jag skulle jobba med. Dels för att jag, när jag var i 18-19 års åldern inte direkt var förtjust i barn..jag har aldrig tyckt illa om dom, men jag har nog bara inte vetat hur jag skulle vara runt dom..Samma som jag kände med gamla innan jag började inom äldrevården. Konstigt egentligen, det är ju människor det också. Sen har det ju handlat om min bacillskräck en del också, och att jobba på med barn är ju att utsätta sig för bakterier i allra högsta grad..

Men, ja, nu sitter jag här, och ska om en timme sätta mig i bilen, köra till mitt nya jobb, på en förskola! Detta är ett jättesteg för mig, att jag vågar! men jag har blivit så trött på att inte ha ett "riktigt" jobb..Jovisst, städning är ett slitsamt och tråkigt jobb, men dte anses inte som ett riktigt jobb. Man behandlas som luft eller som skit, jag vet inte vilket som är värst. Och att gräva i äckliga offentliga toaletter är nåt av det mest förnedrande man kan göra. Så jag har bestämt, att jag ska ur den onbda cirkeln nu, vad än arbetsförmedlingen tycker.."Ja men du haaaar ju städat, då mååååste du söka såna jobb" Ja, men tack för att ni placerar mej i ett fack jag inte kan ta mig ur, bara för man hankat sig fram med städ ett tag!

Det fick dom veta oxå, kan jag berätta, jag blev så arg på att bli placerad där, när jag vill jobba med nått socialt. Men, jag fixade detta jobbet själv, som vanligt hade arbetsförmedlingen inget med det att göra.

Annars e det rastlöst, både jag och Robin vill komma iväg NU! speciellt när jag har detta jobbet..jag vill ju kunna gå upp och duscha, och heslt äta innan jag sticker! jag kan ju det här oxå, men inte så skojj och tassa in hos hans föräldrar och rota i kylskåpet och föra väsen tidigt på morgonen! Dom är ju okej med det säkert, men jag känner mig så påträngande..Så det ska bli skönt med eget!=)

Nu måste jag sminka mej( längesen man kände att man kunde göra dte inför en jobbdag:) ) och gå på toa, nervös i maaagen..haha:)

Ha en bra dag!Och wish me luck!
Pusspuss

Kommentarer
Postat av: henrik

Lycka till!
och grattis till jobbet förståss!
kram kram

2007-10-08 @ 11:29:11
URL: http://pigge68.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0